2 شاپ می 1 ثبت آگهی رایگان ماشین در بوق 3 خرید از فروشگاه پرزگیر دوکاره arso لوازم آشپزخانه دکوراسیون پرزگیر لباس mic آشپزخانه قیمت امروز ماشین بوق
حذف در پنل کاربری [X]
عسل آویشن 100% طبیعی (ساکاروز زیر 2%)

عسل آویشن 100% طبیعی (ساکاروز زیر 2%)


مشخصات اصلی


قیمت: 1200000 تومان

معرفی اجمالی محصول

عسل آویشن 100% طبیعی (ساکاروز زیر 2%)
مناسب برای افراد دیابتی
به شرط ازمایشگاه

محصول کوهستانهای دماوند

نقد و بررسی
مشخصات فنی
فیلم محصول
پرسش و پاسخ

نقد و بررسی




خواص عسل آویشن (کاربردهای دارویی)

  • استفاده از عسل آویشن برای درمان سرفه و گلودردهای ناشی از سرماخوردگی در فصل پاییز مفید است. عسل آویشن سوزش گلو را به طور طبیعی برطرف می‌کند ویسکوزیته عسل و سازگاری چسبناک و شیرین به آن اجازه می‌دهد تا یک لایه مخافظ را بر روی گلو قرار دهد و خارش و سوزش آن را بهبود بخشد. عسل با جلوگیری از تکثیر باکتری‌ها و عفونت این کار را انجام می‌دهد. برای موثر بودن عسل باید خام و گرما ندیده باشد و شما باید تا حداقل یک ساعت پس از انجام درمان نوشیدنی و غذا نخورید و چندین بار در روز این درمان را انجام دهید.
  • مصرف این عسل باعث کاهش درد قاعدگی می‌شود و با مصرف روزانه این عسل در روزهای قاعدگی می‌توان تا حد زیادی بر دردهای شکمی ناشی از قاعدگی غلبه کنید.
  • عسل آویشن باعث افزایش آرامش و تسکین اعصاب شده و مقوی مغز و اعصاب است.
  • درمان تنگی نفس و آسم از دیگر فواید مصرف این عسل است.
  • استفاده از عسل تشکیل شده از گیاه آویشن برای درمان دردهای مفصلی و تسکین دردهای شکمی و روده مفید می‌باشد.
  • این عسل ضد صرع و تشنج است.
  • دارای ویتامین های B ، A و E
  • تقویت‌کننده و بهبوددهنده انواع درد و ناراحتی روده
  • بهبود سر درد و میگرن
  • برای بهبود زخم و حتی درمان آکنه و تاول به خاطر خواص ضدباکتریایی آن‌ها مفید هستند.
  • عسل دارای سازگاری و نرمی زیادی است و به بهبود سرفه کمک می کند. زمانی که با چای گرم ترکیب می شود به دلیل ترکیب اکسپکتورانت ملایم ان شما را از بی حالی (بلغم) بیرون می آورد. اضافه کردن لیمو یا انتخاب چای قبض کننده تر به اثر اکسپکتورانتی بیشتر منجر می شود (برای مثال عسل با چای لیمویی)

خواص عسل آویشن با توضیحات کامل

  • یکی از مهم‌ترین خواص عسل آویشن بهبود التهاب معده است. عسل آویشن می‌تواند با اعمال کردن یک حالت نرمی در داخل معده به بهبود سوزش آن کمک کند. توصیه می‌شود که یک قاشق سوپ خوری در صبح با معده خالی تناول شود و خوردن غذا و نوشیدنی تا حداقل یک ساعت بعد به تاخیر بیفتد. هرچند التهاب معده یک بیماری جدی است و خوردن عسل یک رویکرد مکمل و جایگزین برای درمان است. هر چند کارساز است اما جای رژیم غذایی مناسب (درباره غذاها و نوشیدنی‌ها برای جلوگیری از سوزش معده بیشتر بخوانید) و درمان دارویی را نمی‌گیرد بنابراین حتما به پزشک مراجعه کنید.
  • مصرف عسل آویشن در افراد دیابتی عسل آویشن یکی از چند عسل معرفی شده برای افراد دیابتی است که مصرف آن برای این گروه بی‌خطر خواهد بود. منبع ویتامین و دیگر مواد مغذی از خواص عسل آویشن با مقدار شیرینی طبیعی زیاد و مقدار کم ویتامین، مواد معدنی، آمینواسیدها و دیگر مواد مغذی برای بدن مانند موم عسل یک مکمل غذایی عالی برای سلامتی می‌باشد. بعضی از مواد مغذی عسل شامل ویتامین c ،پتاسیم، کلسیم، سدیم و مقدارکمی منیزم، مس، آهن و روی می‌باشد.
  • خواص عسل آویشن برای افزایش انرژی عسل آویشن یک ماده مقوی برای میزان نگه داشتن سطح انرژی، مقابله با خستگی، بازگشت اشتها و ممانعت از کم‌خونی می‌باشد. یک قاشق سوپخوری تنها از عسل می‌تواند انرژی ۱۵ دقیقه انسان را فراهم کند. خواص عسل آویشن برای تقویت سیستم ایمنی بدن مانند دیگر انواع عسل، عسل آویشن نیز دارای گرده گل می‌باشد. تحقیقات نشان داده است که گرده‌ها خواص ایمنی بخشی دارند و سیستم ایمنی پاسخگویی بدن را افزایش می‌دهند. برای مثال با افزایش گلبول‌های سفید این کار را انجام می دهد. به عبارت دیگر خوردن عسل اثر مثبتی بر سیستم دفاعی بدن ما دارد البته در صورت عدم حساسیت و آلرژی ممکن است.
  • گرده‌های عسل آویشن هم خوب و هم بد هستند خوب است چون سیستم ایمنی ما را در برابر باکتری ها و دیگر مهاجم‌ها افزایش می دهد در عین حال بد است چون ممکن است سیستم ایمنی بیش فعال افرادی نسبت به آن‌ها حساسیت پیدا کنند و در صورت خوردن عسل تهدیدی برای سلامتی آن‌ها باشد. احتمال دیگر حساسیت به دیگر عناصر موجود در عسل مانند آنزیم‌های موجود در آن می‌باشد که توسط زنبورهای عسل ایجاد شده است.

در این گونه موارد فرد دارای آلرژی باید از خوردن عسل و دیگر محصولاتی که توسط زنبور عسل تولید می شود پرهیز کند. منبع آنتی‌اکسیدان‌های قوی از دیگر خواص عسل آویشن هر چه عسل تیره‌تر باشد محتویات آنتی‌اکسیدانی آن بیشتر است.

  • عسل آویشن دارای محتویات مناسبی از آنتی‌اکسیدان پلی‌فنول به طور خاص فلانوئید و هم چنین کارتنوئید است که از سلول‌ها در برابر خطر اکسایش محافظت می‌کند و به جلوگیری از بیماری‌های ناشی از آن مانند سرطان، دیابت، بیماری‌های قلبی کمک می کند و به بهبود بیماری‌های التهابی نیز کمک می‌کند.
  • التیام و درمان سریع زخم‌ها با عسل آویشن خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ بودن، عسل آویشن را به دارویی عالی برای بهبود زخم‌ها تبدیل کرده است و حتی سوختگی‌ها را بهبود می بخشد. عسل رطوبت را از قسمت زخمی شده جذب می‌کند و باعث بهبود زودتر زخم و جلوگیری از عفونت باکتریایی می‌شود.
  • عسل آویشن چگونه بدست می‌آید؟

    عسل آویشن حاصل فرآوری شهد گل‌های آویشن توسط زنبور عسل است. عسل آویشن یکی از چند عسل مفید برای افراد دیابتی است.

    آویشن گیاهی علفی با ساقه‌های کرکدار و سفید از خانواده نعناع است که در دشت‌های مرکزی و غربی ایران می‌روید. این گیاه دارای دو نوع گل صورتی و سفید است. استفاده از خواص آویشن در طب سنتی ایران از گذشته تا به امروز رایج بوده است. نام علمی این گیاه از کلمه‌ای یونانی به معنای قدرت و شهامت است که نشانه‌ای از قدرت درمانی و شفابخش بودن این گیاه است.

    عسل بر حسب این که متعلق به کدام گل باشد به این دلیل که ترکیبات درونی آن گل و خواص درمانی آن متفاوت است، خواص متعدد و گوناگونی خواهد داشت و به تبع نتیجه خاصیت درمانی آن نیز متفاوت خواهد بود. بنابراین عسلی که از گل و گیاه آویشن به دست می‌آید خواص درمانی گیاه آویشن را نیز در خود دارد.

    ترکیبات عسل آویشن

    عسل طبیعی آویشن (تولید شده از شهد گل‌های آویشن توسط زنبور عسل(مشخصات گیاه آویشن آویشن یکی از شناخته شده‌ ترین گیاهان مکملی از تیره نعنا است . این گیاه درختچه‌ای کوتاه و پرشاخه داشته که برگ‌های نازک و متقابل دارد . آویشن همچنین دارای گل‌هایی سفید (مایل به بنفش و سرخ) ، چتری و منفرد است . گل آویشن از گل‌های معطری است که به عنوان ادویه در آشپزخانه مصارف متعددی دارد. اسانس‌های موجود در آویشن عبارتند از تیمول و کارواکرول. همین اسانس‌ها هستند که وقتی زنبور عسل از این گیاه می‌خورد، عسل آن را بسیار معطر و مشهور می‌سازد.

    مصارف گیاه آویشن:

    از گیاه آویشن در صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی و آرایشی استفاده‌های متنوعی می‌شود. قسمت‌های دارویی این گیاه، گل، سرشاخه‌ها و برگ خشک شده آن است. برخی خواص دارویی آویشن عبارتند از تقویت دید، تقویت معده، کمک به هضم غذا، تقویت نیروی جنسی، کاهش درد سیاتیک و دردهای مفصلی، ضد عفونی کننده، خرد کردن سنگ مثانه، خون رسانی، ضد نفخ و ریزش مو، تسکین درد رحم ، دل پیچه، کوفتگی عضلات و ایجاد نشاط.

    منطقه رویش گیاه

    دامنه‌هاي کوه البرز و سبلان، دشت‌هاي اطراف تهران، سبلان و دماوند

    عسل آویشن

    عسل آویشن

    نقش شهد در تولید عسل آویشن

    شهد آویشن نقش عمده‌ای در تولید عسل آویشن دارد و معمولا در حرفه زنبورداری به این نکته بسیار توجه می‌شود که کندوی عسل را در محلی قرار دهند که بیشترین و بهترین شهد آویشن وجود داشته باشد و گیاه دارای سلامت کامل برای زنبور باشد تا علاوه بر اینکه عسل آویشن را تولید می‌رسانند، گرده افشانی برای گیاه آویشن را نیز به خوبی انجام دهند.



مشخصات فنی


فیلم محصول



پرسش و پاسخ


ارسال پرسش جدید

نام :
ایمیل :
متن :
کد امنیتی : ریست تصویر